Πρωινό Πρόγραμμα Λογοθεραπείας στη Θέρμη Από τον Ιανουάριο 2026
Στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Νους και Λόγος, από τον Ιανουάριο διαμορφώνουμε ένα νέο πλαίσιο πρώιμης λογοθεραπευτικής παρέμβασης. Οι συνεδρίες θα πραγματοποιούνται τις πρωινές ώρες, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες οικογενειών που αναζητούν σταθερό πρωινό καθημερινό πρόγραμμα.
Διαβάστε τα σύντομα βιογραφικά των επιστημονικά
υπεύθυνων των κέντρων "Νους & Λόγος" : poioi-eimaste
Πρώιμη Παρέμβαση & Καθυστέρηση Λόγου
Η γλωσσική ανάπτυξη στα πρώτα χρόνια ζωής παρουσιάζει μεγάλη διακύμανση μεταξύ των παιδιών. Ωστόσο, όταν οι δεξιότητες λόγου και επικοινωνίας εξελίσσονται με βραδύτερο ρυθμό από το αναμενόμενο, η έγκαιρη παρέμβαση θεωρείται κρίσιμη (Law & Gregory, 2020). Η επιστημονική βιβλιογραφία αναγνωρίζει ότι η πρώιμη υποστήριξη μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση:
- της κατανόησης και της επεξεργασίας γλωσσικών ερεθισμάτων,
- της παραγωγής λόγου,
- της επικοινωνιακής πρωτοβουλίας,
- των δεξιοτήτων αλληλεπίδρασης που αποτελούν θεμέλιο για τη μετέπειτα μάθηση (Eadie et al., 2021).
Η έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση δεν στοχεύουν απλώς στην επιτάχυνση της γλωσσικής προόδου, αλλά στη διαμόρφωση σταθερών γνωστικών και επικοινωνιακών βάσεων (Tomblin & Mueller, 2019).
Για εκδήλωση ενδιαφέροντος μπορείτε να καλείτε στη γραμματεία: 2310540217
Αν έχετε διάθεση να συνδέσουμε την πρώιμη παρέμβαση με τον εγκέφαλο των παιδιών διαβάστε περισσότερα:
Νευροπλαστικότητα και πρώιμη γλωσσική παρέμβαση
Η νευροπλαστικότητα, δηλαδή η ικανότητα του εγκεφάλου να αναδιοργανώνεται και να δημιουργεί νέες συνάψεις ως ανταπόκριση σε εμπειρίες και ερεθίσματα, βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδό της κατά την προσχολική ηλικία (Kuhl, 2020).
Αυτό έχει άμεση επίδραση στη λογοθεραπευτική διαδικασία:
- Ο εγκέφαλος των μικρών παιδιών αποδίδει καλύτερα σε παρεμβάσεις που βασίζονται σε συχνή, επαναλαμβανόμενη και λειτουργική γλωσσική διέγερση (Eadie et al., 2021).
- Σημαντικές δεξιότητες, όπως η μίμηση, η βλεμματική επαφή, η κατηγοριοποίηση και η απόδοση νοήματος σε ακουστικά ερεθίσματα, μπορούν να ενισχυθούν αποτελεσματικότερα σε αυτή τη φάση (O’Hanlon & Bavin, 2020).
- Η πρώιμη παρέμβαση αξιοποιεί την ευελιξία των νευρωνικών κυκλωμάτων, μειώνοντας τον κίνδυνο εδραίωσης δυσκολιών σε μεταγενέστερα στάδια (Tomblin & Mueller, 2019).
Επομένως, οι πρωινές συνεδρίες — σε ώρες όπου τα παιδιά παρουσιάζουν υψηλότερη ικανότητα συγκέντρωσης και ρυθμικής συμμετοχής — μπορούν να ενισχύσουν τη θεραπευτική ανταπόκριση (Tonetti et al., 2019).
Πλήρης Βιβλιογραφική Αναφορά
- Eadie, P., Bavin, E. L., & Prior, M. (2021). Intensive language intervention for children with developmental language disorder: A review of the evidence. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 64(7), 2415-2429.
- Kuhl, P. K. (2020). A neural basis for the critical period in language learning. Proceedings of the National Academy of Sciences, 117(48), 30018-30026.
- Law, J., & Gregory, S. (2020). A critical review of the evidence for early speech and language intervention. International Journal of Language & Communication Disorders, 55(5), 659-671.
- O’Hanlon, C. A., & Bavin, E. L. (2020). The role of joint attention and imitation in early language development: A review of intervention approaches. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 51(4), 1184-1196.
- Tomblin, J. B., & Mueller, K. L. (2019). Neurodevelopmental disorders: Implications for early language intervention. Developmental Review, 51, 100808.
- Tonetti, L., Fabbri, M., Martoni, M., & Natale, V. (2019). Time-of-day effects on cognitive performance: The role of sleep, chronotype and morningness-eveningness. Biological Rhythm Research, 50(1), 1-13. (Σχετίζεται με τη συγκέντρωση και την ικανότητα μάθησης παιδιών τις πρωινές ώρες).
